Klubbens beste simulatorspiller er kåret!

Bilde1

Siden november har det blitt utkjempet mange tøffe matcher i simulatorene på Bærheim Golfpark. Nå er vinneren av A-klassen kåret etter en svært jevn finale mellom Jostein Kollsgård og John Prestegård. B-klassens finale går mellom Stian Karlsen og Jarl E. Krøyserth

Jostein Kollsgård starter matchen i et forrykende tempo, helt uten oppvarming. John Prestegård sin tilnærming er at matchen starter etter en god og rutinemessig oppvarming. Første hullet vinnes av Jostein som etter 8 hull leder med hele fire poeng.

John Prestegård gjør seg klar til et langt og kontrollert utslag, et av hans varemerker.
Duellantene runder front 9 med to poengs ledelse til Kollsgård. På backen er det Prestegård som drar fram det tyngste og mest presise skytset. Når de slår ut på hull 12 så står det «all square». Så bølger det frem og tilbake i en periode før Prestegård tar ledelsen med et poeng etter hull 15.

Tekstboks: John Prestegård før et av sine mange gode utslag.Finalens «Amen Corner» ligger foran spillerne og pulsen er nok litt påvirket av den jevne stillingen og kun et fåtall hull igjen. Kollsgård slår kraftig til og henter tre poeng på hull 16 mot et poeng til Prestegård.

Hull 17 er et par tre hull med mye vann i spill. Kollsgård slår ut, og ser ballen forvandles fra en hvit og fin golfball, til en stor og mangefarget badeball. Han sier umiddelbart “Neeei, nå glemte jeg å se hvor mye vind det var” før plasket avslører ballens våte skjebne. Og vind var det, kan ikke spille golf i vakum.  Vindstyrken var på “24 mph” rett i mot.  Prestegård slår ut (og hadde da sett hva vinden kunne gjøre) med en kølle ekstra. Ballen lander på greenen.  Prestegård redder paret mens Kollsgård gikk av med null poeng. Begge hadde slag tildelt på dette hullet så Prestegård fikk derfor tre poeng og leder nå finalen med to poeng og ett hull igjen.

Jostein Kollsgård henter 1 poeng på Prestegård på siste hullet noe som nesten holder til omspill. John Prestegård vinner dermed finalen med 1 poeng (30-29) og er klubbens «beste» simulatorspiller med lavt handikapp. En spennende og jevn finale mellom to gode simulatorspillere, hvor vind og vann til slutt ble avgjørende for utfallet. Ikke helt ulikt hva som skjer ute på PGA Touren, eller freddagsgolfen på Bærheim.